Babbeltje met Vlamingen in Zuid-Frankrijk Babbeltje met Vlamingen in Zuid-Frankrijk
Een forum waar Vlamingen in Frankrijk met vragen,suggesties, ideeën...terechtkunnen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Welke internetprovider kiezen ?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Babbeltje met Vlamingen in Zuid-Frankrijk -> Diverse vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aimerlesud

BerichtGeplaatst: 14-01-2008 10:55    Onderwerp: Welke internetprovider kiezen ? Reageren met citaat

Bonjour,

Wij wonen op het platteland en zijn momenteel klant van Neuf - Aol, echter geen mogelijkheid tot ADSL. Wij betalen maandelijks 29,90 EUR voor 60 uren internet bas débit, en daarnaast nog eens het abonnement van France Télécom. Wij bellen wel gratis in Frankrijk naar vaste telefoonnummers. Graag zouden wij veranderen van internetprovider, en ook mogelijkheid hebben tot ADSL verbinding en gratis telefoneren in Europa. Graag jullie aanbevelingen voor een betrouwbare internetprovider. Alvast dank bij voorbaat voor de reacties. Jean-Pierre en Regine uit Cénac - Lot.
Kristelfr

BerichtGeplaatst: 15-01-2008 14:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb effe moeten zoeken, maar op deze site kan je je telefoonnummer ingeven, en kijken wat er voor jullie beschikbaar is.

http://www.dslvalley.com/

Voor zover ik weet, is ADSL nog niet beschikbaar overal in Frankrijk, ze zijn nog bezig regio per regio aan te pakken om ze te kunnen overzetten op ADSL. Maar goed, zelfs al zit je in een regio waar wel ADSL is, als je te ver van een centrale zit kan je er nog naar fluiten.
Al eens aan internet via de satelliet gedacht?
Succes!

Kristel
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aimerlesud

BerichtGeplaatst: 16-01-2008 22:59    Onderwerp: Orange als internetprovider, iemand ervaring ? Reageren met citaat

Bedankt Kristel voor jouw tip.

Ik ontdekte via die website dat ik enkel een ADSL verbinding ( 512 K) kan hebben, en dit via Orange. Vermits ik eerst Neuf-AOL moet opzeggen, en dit een tijdje duurt (minstens 2 maanden), verzocht de contactpersoon in de France Télécom winkel mij om terug te komen binnen 2 maand. Dus veel informatie ontving ik er niet... Crying or Very sad
Heeft er iemand ervaring met Orange als provider ? Verloopt de installatie perfect ?
Alvast bedankt om jullie goeie en eventueel minder goeie ervaringen door te geven. Merci d'avance. Regine uit de Lot.
Kristelfr

BerichtGeplaatst: 17-01-2008 12:03    Onderwerp: Reageren met citaat

We hebben zelf ook Orange ADSL, we wonen ook in een uithoek en indertijd was orange het enige wat we konden krijgen. Gezien er nog geen telefoonlijn lag, zijn ze langsgeweest. We waren toen zelf nog niet in Frankrijk, maar mijn schoonouders waren hier.
Er is hier iemand geweest om de lijn plaatsen, helemaal tot in het huis met 2 aansluitpunten. Hij heeft het ook getest. Toen we eenmaal hier waren, hebben we zelf de livebox aangesloten en met de bijgeleverde instructie was dat geen probleem.

Ik raad jullie wel aan het ADSL + Telefonie abonnement te nemen als dat kan, dan hoef je niet meer het abonnementsgeld aan France Telecom te betalen, en je kan gewoon je eigen telefoonnummer behouden. Geef dat ook aan als je je abonnement afsluit! Wij hadden het eerst dubbel (maar was naderhand ook weer zo ongedaan gemaakt in de orange winkel).
Ik denk dat wij ook gratis bellen binnen Frankrijk, en om naar familie en vrienden te bellen, gebruiken we VoipBuster en Skype.

Nog even over het 512k abonnement: vraag tevoren even of dat ook een realistische snelheid is voor waar jullie wonen. Wij halen hier gemiddeld rond de 128k. Maar we zeuren niet, we hebben tenslotte wel ADSL!
Het is wel zo dat de livebox af en toe spontaan herstart. Zolang dat 's nachts is, hebben we daar geen last van, maar het gebeurt wel eens terwijl je zit te internetten of bellen.

Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt Very Happy

Kristel
Aimerlesud

BerichtGeplaatst: 20-01-2008 22:22    Onderwerp: Internet via Orange Reageren met citaat

Bonjour Kristel,
Nogmaals hartelijk dank voor de tips. Ik zal dit zeker vermelden bij mijn volgend bezoek aan de France Télécom winkel.
Nu eerst mijn Neuf AOL abonnement opzeggen en dan hopen op een goeie verbinding via de live box.
Vanuit de Lot, groeten, Regine.
Aimerlesud

BerichtGeplaatst: 15-03-2008 11:30    Onderwerp: Livebox Orange Reageren met citaat

Dag Kristel,

Livebox, eenvoudig gaat het hier niet hoor.

Eerste probleem was het bemachtigen van de Livebox.
Bij mijn inschrijving bij Orange France Télécom vernam ik dat de Livebox zou meegebracht worden door de installateur, doch via de installateur vernam ik dat die info faux was. Dus raadde men mij aan te gaan aanschuiven in de Orange winkel in Cahors, inderdaad bijna 2 uren aanschuiven... Daar heb ik moeten smeken om mij de livebox te willen geven, volgens die conseiller zou de Livebox nl. onderweg zijn... maar mijn afspraak met de Orange- installateur was voor de dag nadien, dus ik moest en ik zou die Livebox meenemen wat mij gelukt is !
(Trouwens, we zijn nu anderhalve week later en ik heb hier nog geen Livebox via de post ontvangen).
Na de installatie van de Livebox heb ik enkele uren connxion gehad, maar helaas elke dag rond 20 h valt de boel hier stil. Idem op woensdagnamiddag, op zondagochtend, op zondagnamiddag... pas de livebox.
Volgens France Télécom valt het synchronisatiesignaal hier weg als er veel internetverkeer is. Helaas houden ze daarmee geen rekening bij de fakturatie. Misschien toch eens naar de dienst réclamations van France Télécom bellen ?
Momenteel voert France Télécom metingen uit in de buurt, binnenkort horen we meer.

Ik ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die problemen hebben met de Livebox ? Verloopt alles rimpelloos of zijn er storingen ?

Groeten vanuit de Lot, Régine

Laatst aangepast door Aimerlesud op 20-04-2008 16:39; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Aimerlesud

BerichtGeplaatst: 20-04-2008 16:37    Onderwerp: Internet via Orange, oef het is gelukt ! Reageren met citaat

Bonjour,
het vervolgverhaal van mijn Livebox ervaring.
Na meerdere technische interventies van France Télécom en en kabelbedrijf uit Mercuès - Cahors heb ik eindelijk dag en nacht internetverbinding via de Livebox; goed nieuws mag ook gemeld worden. Very Happy
Regine uit Cénac - Lot
Kristelfr

BerichtGeplaatst: 20-04-2008 16:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Blij dat te horen! Wij hadden gisteravond een paar uur geen internet (noch telefoon), zal vast wel iemand tegen de telefoonpaal gereden zijn Confused
Net zoals dat we vanmorgen een tijd zonder water zaten. Smile

Alles went! Laughing
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Babbeltje met Vlamingen in Zuid-Frankrijk -> Diverse vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: