|
Babbeltje met Vlamingen in Zuid-Frankrijk Een forum waar Vlamingen in Frankrijk met vragen,suggesties, ideeën...terechtkunnen
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lucenhilde58
|
Geplaatst: 05-11-2009 22:26 Onderwerp: verbouwen in Frankrijk met Belgische of Franse architect? |
|
|
Wij zijn vlamingen die een huis gekocht hebben in Frankrijk, in de Cher, in een kleine gemeente. Nu zijn wij aan verbouwen toe en we vragen ons af of wij een Franse architect moeten nemen, of mag het ook een Belgische zijn? Op de "Mairie" hebben we vernomen dat het een Franse architect moet zijn. Kan de burgemeester de "Permis de construire" weigeren indien we een Belgische architect zouden nemen?
Graag reacties van mensen die hiermee ervaring hebben, zowel met Belgische of met Franse architecten. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
yves
Geregistreerd op: 11 Dec 2007 Berichten: 9 Woonplaats: Ninove / Dordogne
|
Geplaatst: 06-11-2009 11:28 Onderwerp: verboouwen in F |
|
|
Beste,
ik zou zonder twijfel werken met een Franse architekt. Een Vlaamse maakt voor jou de gesprekken en gedachtewisselingen misschien eenvoudiger maar een Franse architekt is vertrouwd met de Franse regeltjes en wetten, heeft weet van de Franse bedrijven, kent de Franse materialen en normen, weet beter waar deze te halen... Ook het opvolgen van de werken is een stuk eenvoudiger of verwacht je dat de Vlaamse architekt minstens één keer per week de werken komt bezoeken?
Dat zal je een aardige stuiver kosten!
Ook in Frankrijk zijn bvb mogelijkheden tot belastingaftrek en premies bij bouw, isolatie, bepaalde verwarmingssistemen. Ik denk dat een Franse architekt hier dan toch meer in thuis is dan een Vlaamse.
Veel (ver)bouwplezier. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Praline
|
Geplaatst: 06-11-2009 20:17 Onderwerp: |
|
|
Als de burgemeester al aangeeft dat het een Franse architect moet zijn zou ik er verder niet eens over nadenken en een franse architect in de arm nemen.
Al was het maar om problemen in de gemeente te voorkomen.
Verder sluit ik mij volledig bij voorgaande reactie aan.
Overigens meen ik dat een architekt alleen nodig is als het totale oppervlak meer is dan 170m2. Bij andere verbouwingen zou het zonder architekt mogen en kun je gewoon zelf tekeningen (laten) maken.
Vaak wil men ook graag foto's zien bij een bouwaanvraag en daar dan ook de nieuwe situatie op ingetekend zien.
Succes,
Sandra |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|