Babbeltje met Vlamingen in Zuid-Frankrijk Babbeltje met Vlamingen in Zuid-Frankrijk
Een forum waar Vlamingen in Frankrijk met vragen,suggesties, ideeën...terechtkunnen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vergunningen voor Chambre D'hotes?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Babbeltje met Vlamingen in Zuid-Frankrijk -> Diverse vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
doka

BerichtGeplaatst: 14-01-2010 8:03    Onderwerp: Vergunningen voor Chambre D'hotes? Reageren met citaat

Hoi belgen in frankrijk,

heb een vraag.
ik ben bezig de heleboel hier in Belgie te verkopen omdan in Zuid Frankrijk opnieuw te beginnen.
heb trouwens een franse moeder afkomstig van Roubaix.
ik zou heel graag een Chambre d'hotes willen beginnen.
maar heb enkele vragen:

welke vergunningen heb ik nodig voor zoiets te beginnen?
en welke diplomas heb ik zelf nodig om het te mogen beginnen?
ook omdat ik warme maaltijden wil serveren. :wink:
kan ik beter een lening aangaan vanuit Belgie of beter van uit Frankrijk.
nu zal het wel mijn hooft inkomen worden daar ik alleen ben.
:D
heeft er iemand weet van een Chambre d'hotes te koop in de Provence of de Vaucluse.

met vriendelijke groeten Marc uit het verre belgie
Marc Dufraing

BerichtGeplaatst: 01-02-2010 22:16    Onderwerp: chambre d'hotes beginnen Reageren met citaat

kijk eens op de site Wonen en Leven in Frankrijk - een nederlandse site met heel veel practische informatie - er kan opgezocht worden op zoekwoorden - eveneens is er een verwijzing naar een goed boek met veel practische informatie
succes met je zoektocht!
doka

BerichtGeplaatst: 02-02-2010 8:08    Onderwerp: Re: chambre d'hotes beginnen Reageren met citaat

Marc Dufraing schreef:
kijk eens op de site Wonen en Leven in Frankrijk - een nederlandse site met heel veel practische informatie - er kan opgezocht worden op zoekwoorden - eveneens is er een verwijzing naar een goed boek met veel practische informatie
succes met je zoektocht!

Hoi Naamgenoot Marc,

Heb je reactie goed mogen ontvangen en ga deze site zeker zovlug mogelijk bezoeken Very Happy
En als ik het boek vind zeker ga ik het mij zeker aanschaffen.
Heel hartelijk dank voor je reactie.
Hopelijk komen we elkaar eens tegen in frankrijk.
Heb je zelf een chambre d'hote in Frankrijk zoja waar kan ik je vinden?

Groetejs Marc Vandueren Razz
Isa

BerichtGeplaatst: 06-02-2010 14:56    Onderwerp: chambres d'hotes Reageren met citaat

Hey doka,

Er is hier sinds enkele tijd een nieuw statuut opgericht om uitbaters van een chambre d'hôtes te beschermen. Men noemt het "auto-entrepreneur". Het lijkt me zeer aangewezen je te informeren hierover. Volgens mij bestaat er een site auto-entrepreneur.fr. Ook de site "apce.fr" geeft hierover uitgebreid uitleg.

Ik geloof dat de schrijvers van "logeren bij belgen" ook een boek uitgegeven hebben ivm het oprichten van een chambre d'hôtes.

Wijzelf zitten in de Cévennes en ik merk op dat hier nog niet zoveel chambres d'hôtes zijn. Dus.... Wink

Grtz
doka

BerichtGeplaatst: 06-02-2010 22:59    Onderwerp: Re: chambres d'hotes Reageren met citaat

Isa schreef:
Hey doka,

Er is hier sinds enkele tijd een nieuw statuut opgericht om uitbaters van een chambre d'hôtes te beschermen. Men noemt het "auto-entrepreneur". Het lijkt me zeer aangewezen je te informeren hierover. Volgens mij bestaat er een site auto-entrepreneur.fr. Ook de site "apce.fr" geeft hierover uitgebreid uitleg.

Ik geloof dat de schrijvers van "logeren bij belgen" ook een boek uitgegeven hebben ivm het oprichten van een chambre d'hôtes.

Wijzelf zitten in de Cévennes en ik merk op dat hier nog niet zoveel chambres d'hôtes zijn. Dus.... Wink

Grtz

Hoi,

dank je voor de info.
en ja hoor het klopt van het boek heb het trouwens besteld.
de nieuwe versie.
maar zal blijkbaar ongeveer 3 weken moeten wachten.
ja van de rapste zijn ze in de fnac ook niet he.
maar ga ook eens op google kijken inverband met de Cevennes
of er inderdaad er al dan niet een aantal Chambre D'hotes zijn
alsvast heel hartelijk dank voor je info.
mag ik jullie web site van jullie schambr D'hotes.
stuur maar naar dogwalk@telenet.be

groetjes van uit het verre Belgie Razz
Isa

BerichtGeplaatst: 08-02-2010 20:03    Onderwerp: chambre d'hotes Reageren met citaat

Hallo,

We hebben hier in de Cévennes geen chambre d'hotes maar een vakantieville die we verhuren.

We zitten op een 50 KM van Montpellier en een 80 KM van Nîmes. Als we gaan shoppen in deze steden, merken we langs de weg wel enkele chambre d'hotes op maar eerlijk gezegd niet zo veel. Ook als je in het boek 'logeren bij Belgen' kijkt dan zie je er weinig in deze regio staan. En nochtans is het hier prachtig en zeer aangenaam van klimaat (warme zomer met koele nachten en in de winter een micro-klimaat). We hebben zelf moeten constateren toen wij op zoek waren naar ons plekje onder de franse zon, dat de regio Var, Provence, Côte d'Azur overvol zit en vreselijk duur is.

Geleidelijk aan begint het toerisme meer en meer naar hier af te zakken dus dat betekent dat business goed gaan Wink

Veel succes
doka

BerichtGeplaatst: 08-02-2010 22:16    Onderwerp: Re: chambre d'hotes Reageren met citaat

Isa schreef:
Hallo,

We hebben hier in de Cévennes geen chambre d'hotes maar een vakantieville die we verhuren.

We zitten op een 50 KM van Montpellier en een 80 KM van Nîmes. Als we gaan shoppen in deze steden, merken we langs de weg wel enkele chambre d'hotes op maar eerlijk gezegd niet zo veel. Ook als je in het boek 'logeren bij Belgen' kijkt dan zie je er weinig in deze regio staan. En nochtans is het hier prachtig en zeer aangenaam van klimaat (warme zomer met koele nachten en in de winter een micro-klimaat). We hebben zelf moeten constateren toen wij op zoek waren naar ons plekje onder de franse zon, dat de regio Var, Provence, Côte d'Azur overvol zit en vreselijk duur is.

Geleidelijk aan begint het toerisme meer en meer naar hier af te zakken dus dat betekent dat business goed gaan Wink

Veel succes

hoi gasten,

ik zal zeker niet na laten om eenslangs te komen.
wanneer ik zelf afreis naar Frankrijk maar dat zal nog even wachten worden en geloof mij dat duurt lang veel te lang.

groetjes van uit het verre Belgie Sad
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Babbeltje met Vlamingen in Zuid-Frankrijk -> Diverse vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: